Handelsbetingelser

Nedenstående standard handelsbetingelser er udarbejdet af e-mærket og kan frit benyttes af danske kunder hos HostedShop. HostedShop anbefaler at tilkøbe et e-mærket abonnement, så e-mærket kan tilpasse betingelserne til din forretning, samt løbende sende opdateringer om lovændringer, så betingelserne også i fremtiden dækker lovkravene. Læs mere om e-mærket.

Dette er en standardskabelon så husk at tilpasse den til din virksomhed. Sæt selv data ind i de sætninger der er markeret med
grønt. Hvis du ikke har varer der hører under fortrydelsesretten kan du blot udelade den del af teksten.

Husk at der i ordrebekræftelsen skal være vedhæftet handelsbetingelser og fortrydelsesformular så kunden får den. Eventuelt kan den sendes med varen.

 
 

Generelle oplysninger

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvemdelse på køb af varer på frumoller.dk, der er ejet af:

 

I/S Fru Møller

Bredgade 10B

8740 Brædstrup

 

CVR.: 36285109

Tlf. 0045 75752310

 

mail@frumoller.dk

 

Aftalerne indgåes på dansk. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via frumoller.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik i Brædstrup.

 

Betaling

Vi modtager betaling med:

 

Dankort

Visa

Mastercard

Mobilepay

Visa Electron

Maestro

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes. Er der valgt "click & collect" hæves pengene når pakken meldes klar til afhentning i butikken. Priserne er angivet i danske kroner incl. dansk moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestilingsforløbet. 

 

Vi leverer varen 1-4 hverdage efter dit køb. Vi leverer varerne med GLS og Postnord. Vi leverer til Danmark..

 

Du kan vælge imellem følgende leveringsformer:

 

GLS pakkeshop kr. 29,00

Postnord Pakkeshop kr. 29,00

Postnord Privat omdeling kr. 49,00

Postnord Erhverv kr. 29,00

Click & collect - du afhenter gratis i butikken Bredgade 10B, 8740 Brædstrup

Altid gratis fragt på ordrer over kr. 500,-


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor. 

I tilfælde af delvis returnering af varer i henhold til fortrydelsesfristen tilbagebetales forsendelsesomkostningerne ikke. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.


Sådan udnytter du fortrydelsesretten: 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@frumoller.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Når du sender en mail med fortrydelse, kvitterer vi pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varer og returomkotninger:

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen ti los uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

 

Varen sendes til:

 

Fru Møller

Bredgade 10B

8740 Brædstrup

 

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling, Du sakl selv betale for returnering af varen såfremt du ønsker at returnere din ordre helt eller delvist. Du kan også vælge at returnere gratis i butikken

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse:

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leverningsomkostninger til fremsendelse. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

- Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

- Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder får du dog ikke merudgiften refunderet.

 

Vil tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægge sdu ingen form for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Afprøvning af varen og emballage:

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden handtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. hvis du har brudt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, så varen mister handelsmæssig værdi, må du renge med, at vi fratrækker vardiforringelse i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Du anbefales at tilbagelevere varen i originalemballagen, da manglende original emballage muligvis kan medføre en værdiforringelse af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varen, indtil vi modtager den .

Gen derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder ved at henvende dig til mail@frumoller.dk eller tlf. 0045 7575 2310.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Fru Møller 

Bredgade 10B

8740 Brædstrup
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Personoplysningerne registreres hos I/S Fru Møller og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på frumoller.dk er  I/S Fru Møller.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@frumoller.dk  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Fru Møller mail mail@frumoller.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04-03-2021

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular